Diş Dolgusu kişilerin dişlerinde farklı sebeplerle oluşan aşınma, çatlama, kırılma ya da çürüme problemlerinin bireyin sağlık durumu ve dişin yapısı göz önünde bulundurularak seçilen özel malzemeler ile restore edilmesi işlemidir.

Dolgu Uygulamaları olarak da ifade edilen bu tedaviler kapsamında dişlerdeki madde kayıpları giderilirken var olan çürümenin önüne geçilir. Ayrıca bu uygulamalar bireyin diş kaybı yaşamasına engel olur.

Diş Dolgusu sayesinde sadece çürüme ile değil farklı sebeplerle de ortaya çıkabilecek diş kayıplarının önüne geçilir. Bununla birlikte dişlerde var olan aşınma, çatlama, kırılma gibi kozmetik problemlere yol açan deformasyonlar da giderilir.

Dolgu Uygulamaları esnasında kullanılan malzemeler ve tedavi teknikleri sorunlu dişin ağız içindeki konumuna göre farklılık göstermektedir. Tedavi öncesinde problem yaşanan dişin dokusunda bulunan zararlı yapılar ve çürük temizlenerek Dolgu işlemi için hazır hale getirilir.

Uzman diş hekimleri tarafından klinik şartlarında lokal anestezi altında gerçekleştirilen Dolgu uygulamalarında hasta herhangi bir ağrı hissetmez. Konservatif Tedavilerin tamamlanması ile birlikte diş hekimi Dolgu yapılan dişin komşu dişlerle uyumunu değerlendirir. Kozmetik ve işlevsel açıdan arzu eden sonucun elde edilmesi ile birlikte uygulama tamamlanmış olur.

Diş Dolgusu veya farklı bir ifade şekliyle Konservatif Diş Tedavisi uygulamalarının temel amacı dentin ya da mine gibi diş tabakalarında farklı nedenlerle oluşan çürüklerin vakit kaybı olmadan iyileştirilerek diş kaybının önlenmesi ve ağız – diş sağlığının korunmasıdır.

Ayrıca Dolgu Uygulamaları ile kişinin dişlerinde farklı nedenlerle oluşan deformasyonlar ve madde kayıpları giderilerek bireyin ağız – diş yapısının estetik ve fonksiyonel açıdan istenilen seviyeye ulaşması sağlanır. Konservatif Tedaviler sırasında kullanılan dolgu malzemeleri seçilirken;

• İşlemlerin gerçekleştirileceği ağız bölgesi,
  • Dişte oluşan deformasyon ve madde kaybı miktarı,
  • Uygulamanın gerçekleştirileceği alanın çiğneme sırasında maruz kaldığı basınç,
  • Bireyin estetik açıdan istekleri ve ağız – diş yapısı,

göz önüne alınmaktadır.

Uzman Diş Hekimi Ayberk Şafak BENLİ uzun yılların getirdiği tecrübesi ve sahip olduğu modern teknoloji ile güçlendirilmiş klinik şartlarını kullanarak Konservatif Tedaviler dahil kişinin Ağız, Diş ve Çene sağlığı kapsamında ihtiyaç duyduğu pek çok uygulamayı büyük bir güven, konfor ve başarı ile gerçekleştirmektedir.

Sizler de dişlerinizde var olan estetiksel ya da fonksiyonel problemlerin tedavi edilmesi için Hemen Bize Ulaşarak randevu alabilir; Uzman Diş Hekimi Ayberk Şafak BENLİ tarafından gerçekleştirilecek uygulamalar ile hayal ettiğiniz bembeyaz dişlere ve estetik gülümsemeye hızla ulaşabilirsiniz.

Diş Dolgusu Neden Yapılır?

Dolgu Uygulamaları kişilerin dişlerinde farklı nedenlerle ortaya çıkan estetiksel ve fonksiyonel pek çok problemin iyileştirilmesi için yapılmaktadır. Günümüzde en sık karşılaştığımız ve Diş Dolgusu gerektiren durumlar arasında;

• Dişlerde çürümeye bağlı oluşan madde kayıplarının telafi edilmesi,
  • Kanal tedavisi uygulamaları nedeniyle dişte oluşan boşluğun doldurulması,
  • Dişlerde var olan şekilde ve renk düzensizliklerinin giderilmesi,
  • Dişler arasında oluşan ayrıklıkların ve boşlukların ortadan kaldırılması,
  • Dişler ve diş etlerinin birleştiği alanda oluşan oyuğun doldurulması,
  • Darbeye bağlı çatlayan ya da kırılan dişlerin eski haline getirilmesi,

Konservatif Tedaviler Nasıl Gerçekleştirilir?

Dolgu uygulamaları Konservatif Tedaviler konusunda uzman diş hekimleri tarafından klinik şartlarında gerçekleştirilen işlemlerdir. Tedavi öncesi gerçekleştirilen muayenede kişinin dişlerinin yapısı ve sağlık durumu dikkate alınarak kullanılacak dolgu malzemesine karar verilir.

Lokal anestezi altında gerçekleştirilen Dolgu Uygulamaları esnasında hasta herhangi bir ağrı veya sızı hissetmez. Tedaviye problem yaşanan dişte bulunan çürüklerin temizlenmesi ile başlanır. Bu uygulama sonrası dişte oluşan boşluk hasta için en doğru dolgu malzemesi kullanılarak kapatılır.

Konservatif Tedavilerin tamamlanma süresi hastanın dolgu ihtiyacı olan diş sayısı ve dişlerin ağız içi konumuna bağlı olarak farklılıklar göstermektedir. Kişinin diş kaybı yaşamaması için dişlerin iç kısmındaki sinirler ve damarlar fonksiyonlarını kaybetmeden Dolgu Uygulamaları gerçekleştirilmelidir.

Diş Dolgusunun Yapımı

Konservatif Tedavilere klinik ortamında uzman diş hekimleri tarafından gerçekleştirilen muayene ile başlanır. Muayene sonrası elde edilen veriler ışığında kişiye özel tedavi planı oluşturulur. Diş Dolgusu yapılması gereken durumlarda hastaya uygulanan prosedür;

• Dolgu Uygulaması yapılacak bölge röntgen gibi tetkikler kullanılarak detaylı şekilde incelenir.
  • Bu işlem sonrası Diş Dolgusu yapılacak dişin içi boşaltılır. Modern teknoloji ile üretilen cihazlar yardımıyla gerçekleştirilen bu süreçte hasta ağrı ve sızı hissetmez.
  • Konservatif Tedavi uygulamaları gerçekleştirilecek dişin iç kısmı ve çevre dokuları dikkatli bir biçimde temizlenir.
  • Bu müdahale sonrasında dişin iç bölgesinde oluşan boşluk hastaya özel olarak belirlenen dolgu malzemesi ile doldurulur.
  • Bu dolgu maddesinin hızlı donması için özel cihaz kullanılır.
  • Dolgu Uygulamaları sonrası kişinin rahatsız olmaması için belirli periyotlarla ağzını açıp kapatması istenir.
  • Tedavi sürecinde elde edilecek sonucun kişiyi rahatsız etmeyecek yapıda olması için gerekli kontroller yapılarak dolguya son şekli verilip uygulama tamamlanır.

şeklinde özetlenebilir.

Diş Dolgusu Ne Kadar Sürer?

Dolgu Uygulamalarının tamamlanma süresi kişiden kişiye değişiklik gösterir. Her hastanın Diş Dolgusu yaptırmasına yol açan durum ve genel ağız – diş sağlığı farklı durumda olduğu için tedavi süreleri değişiklik göstermektedir.

Konservatif Tedavilerin tamamlanma süresinde değişiklik oluşmasına yol açan durumlar arasında;

• Dolgu yapılacak dişin durumu ve ağız içindeki konumu,
  • Uygulama esnasında kullanılacak dolgu maddesi çeşidi,
  • Kişinin ihtiyaç duyduğu Diş Dolgusu sayısı,
  • Dolgu Uygulaması yapılmasına neden olan durum,

Diş Dolgusu Ömrü Ne Kadar?

Dolgu Uygulamaları klinik ortamında uzman diş hekimleri tarafından gerçekleştirilmesi halinde dayanıklı ve uzun ömürlü sonuçlar sunan Konservatif Diş Tedavisi yöntemleridir. Bununla birlikte Dolgu Uygulamalarıyla elde edilen sonuçların kalıcılık süresi net bir şekilde ifade edilemez.

Diş Dolgusu yapılacak bireyin genel sağlık durumunun iyi seviyede olması, dişlerinde yaşanan problemin çok ciddi olmaması ve ağız – diş bakımına özen göstermesi halinde tedavinin ömrü yaklaşık 20 ila 25 yıl olarak açıklanabilir.

Konservatif Diş Tedavileri esnasında kullanılan dolgu malzemesine bağlı olarak değişebilen kalıcılık süreleri;

• Kompozit Diş Dolgusu: Ortalama kullanım süresi 5 ila 7 yıl,
  • Porselen Diş Dolgusu: Ortalama kullanım süresi 7 ila 10 yıl,
  • Altın Diş Dolgusu: Ortalama kullanım süresi 15 ila 30 yıl,

şeklinde belirtilebilir.

Diş Dolgusu Çeşitleri

İnsanlara farklı nedenlerle uygulanan Konservatif Diş Tedavileri sırasında değişik dolgu maddelerinin kullanılması günümüzde birçok farklı Dolgu Uygulaması çeşidinin ortaya çıkmasına yol açmıştır.

Diş Dolgusu uygulamalarında kullanılacak dolgu malzemesi kişinin genel sağlık durumu, dişlerinde var olan problemler, ağız ve dişlerin yapısı dikkate alınarak belirlenmektedir. Günümüzde en fazla tercih edilen Konservatif Tedavi uygulamaları arasında;

• Kompozit Dolgu
  • Porselen Dolgu
  • Ön Diş Dolgusu
  • Amalgam Dolgu
  • Altın Diş Dolgusu
  • Vidalı Diş Dolgusu
  • Işınlı Diş Dolgusu

Diş Dolgusu Sonrası

Dolgu Uygulamaları sonrası da tıpkı diğer tüm sağlık uygulamaları sonrasında olduğu gibi uzman diş hekimi tarafından belirtilen hususlara dikkat edilmesi hastanın sağlığı ve tedavi başarısı için çok değerlidir.

Konservatif Tedavi Sonrası bireyin karşı karşıya kalabileceği ve dikkat etmesi gereken durumlar arasında;

• Dolgu yapılan diş sayısı ve kişinin hassasiyetine göre değişebilmekle birlikte alışma süresi yaklaşık 1 hafta olarak söylenebilir.
  • Hastanın yanak kasları ve dili için yabancı olan dolgu maddeleri vakit geçtikçe bölgeye uyum sağlayarak ayırt edilmez hale gelecektir.
  • Dolgu Uygulamaları sonrası ilk 8 saat katı besinler tüketilmemelidir.
  • Konservatif tedavilerde lokal anestezi kullanılması halinde anestezi etkisi ortadan kalkana kadar herhangi bir besin yenilmemesi doğru olacaktır.
  • Hasta olası problemlere engel olmak için dolgu yapılan dişiyle bir süre besinleri çiğnememelidir.
  • Kişi belirli bir süre aşırı sıcak – soğuk yiyecek veya içecek tüketilmemelidir.

Diş Dolgusu Fiyatları

İnsanlar dişlerinde farklı nedenlerle oluşan aşınma, çatlama, kırılma, çürüme gibi problemler sonucu diş kayıplarına maruz kalabilir. Bu rahatsızlığın diş çekimine neden olmadan giderilmesi için kliniğimize ulaşan kişilerden en fazla aldığımız soru Diş Dolgusu Fiyatları 2023 yılında ne kadar olmaktadır.

Sağlık alanında yapılan uygulamalarda kişi muayene edilmeden bir fiyat belirtmenin doğru olmayacaktır. Kliniğimizde Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi alanında uzman hekimimiz tarafından gerçekleştirilecek muayene sonucunda tedavi süreci ve ücreti net olarak hastaya belirtilebilir.

Konservatif Tedavi Fiyatları konusunda farklılık oluşmasına yol açan birçok etmen bulunmaktadır. Bu durumlar arasında;

• Hastanın genel sağlık durumu,
  • Kişinin ağız ve diş yapısı,
  • Dolgu Uygulaması yapılacak dişin ağızdaki konumu,
  • Tedavi esnasında kullanılacak dolgu malzemesi,