Bazı insanların uyku esnasında nefes alışverişi gerçekleştirirken damak, küçük dil, boğaz gibi bölgelerinde bulunan yumuşak dokuların titreşimi sonucu meydana gelen sese Horlama denir. Kişinin Horlama esnasında nefes alışverişinde duraksama oluşması durumu ise Uyku Apnesi olarak ifade edilir.

Kadın veya erkek fark etmeksizin her yaştaki bireyde farklı sebeplerle görülebilen Horlama ve buna bağlı oluşabilen Uyku Apnesi rahatsızlığının kişiye en uygun teknikler kullanılarak tedavi edilme sürecine Horlama ve Uyku Apnesi Tedavisi adı verilir.

İnsanlarda uyurken nefes yolunun daralması sonucu ortaya çıkan ses Horlama olarak ifade edilir. Genelde yetişkin bireylerin kilo olması ile boyun bölgesindeki genişleme ve doku gerginliğinin kaybolması sonucu ortaya çıkan bu durum farklı nedenlerle de meydana gelebilir.

Kişilerde uyku sırasında Horlama ya da farklı nedenlerle ortaya çıkan solunum yolunun tıkanması ve kısa bir süre durması durumu Uyku Apnesi olarak adlandırılır. Bu rahatsızlığa maruz kalan hastaların büyük bir çoğunluğunda Horlama problemi de görülmektedir.

Bu tarz problemler yaşayan kişilere uzman diş hekimleri tarafından klinik ortamında uygulanacak Horlama ve Uyku Apnesi Tedavisi ile bireyin yaşam kalitesi artırılır. İnsanların güne pozitif başlamasını sağlayan bu tedavi kişinin gün içinde yaşadığı baş ağrısı ve yorgunluk hissinin önüne geçecektir.

Bununla birlikte Uyku Apnesi rahatsızlığı bulunan kişilerin maruz kaldığı en büyük sıkıntılardan birisi kandaki oksijen miktarındaki düşüşe bağlı olarak karbondioksit miktarının artmasıdır. Bu durumun zamanında tedavi edilmemesi halinde kişide sırasıyla kalp ritim bozukluğu, kalp krizi ve buna bağlı kalp durması ile birlikte uykuda ölüm ihtimali ortaya çıkar.

Horlama ve Uyku Apnesi rahatsızlığı bulunan kişilere günümüzde uygulanan birçok farklı tedavi yöntemi bulunmaktadır. Bu yöntemler arasında en sağlıklı sonuçları veren, güvenli ve konforlu bir tedavi tekniği olarak gösterilen horlama protezleridir.

Horlama Protezleri dışında KBB uzmanları tarafından gerçekleştirilecek cerrahi müdahaleler, CPAP maskeleri de farklı tedavi yöntemleri arasında gösterilebilir. Bununla birlikte iyileşme sürecinin kolaylığı ve tedavi başarı oranı göz önüne alındığında en sık uygulanan tedavi yöntemi olarak Horlama Protezleri belirtebilir.

Uzman Diş Hekimi Ayberk Şafak BENLİ uzun yılların getirdiği tecrübesi ve sahip olduğu modern teknoloji ile güçlendirilmiş klinik şartlarını kullanarak Horlama ve Uyku Apnesi tedavisi dahil kişinin Ağız, Diş, Diş Eti ve Çene sağlığı kapsamında ihtiyaç duyduğu birçok uygulamayı büyük bir güven, konfor ve başarı ile gerçekleştirmektedir.

Sizler de Horlama veya Uyku Apnesi nedeniyle maruz kaldığınız problemlerin giderilmesi için Hemen Bize Ulaşarak randevu alabilir; Uzman Diş Hekimi Ayberk Şafak BENLİ tarafından gerçekleştirilecek uygulamalar ile sağlığınıza hızla ulaşabilirsiniz.

Horlama ve Uyku Apnesi Nedir?

Horlama bazı insanların uyurken farklı nedenlerle solunum yolunda daralması veya tıkanma oluşması sonucu nefes alışverişi sırasında belirli şiddette ses çıkartması olarak ifade edilebilir.

Kişinin uykusunun bölünmesine ve yataktaki partnerinin rahatsız olmasına neden olan bu durum genellikle boyun bölgesindeki dokuların genişlemesi ve gerginliğinin azalmasına bağlı olarak ortaya çıkmaktadır.

Uyku Apnesi problemi tıpkı horlama rahatsızlığında olduğu gibi kişinin solunum yolunun tıkanmasıyla meydana gelen kısa süreli nefes alışverişin durmasıdır. İnsanlarda uyku sırasında nefes alışverişin 10 saniyeden fazla kesintiye uğraması Uyku Apnesine maruz kaldıkları anlamını taşır.

Bununla birlikte Horlama problemi yaşayan her birey Uyku Apnesi rahatsızlığına maruz kalmazken, Uyku Apnesi problemi bulunan bireylerin neredeyse tamamında Horlama şikayeti görülmektedir.

İnsanların sağlığını ve kişisel ilişkilerini olumsuz yönde etkileyen Horlama ve Uyku Apnesi problemi uzman diş hekimleri tarafından klinik şartlarında gerçekleştirilecek Horlama Protezi uygulaması ile güvenli, konforlu ve etkili bir tedavi süreci ile hızla giderilmektedir.

Horlama ve Uyku Apnesi Kimlerde Görülür?

Günümüzde kadın veya erkek fark etmeksizin her yaştaki birey Horlama veya Uyku Apnesi problemine maruz kalabilmektedir. İnsanların farklı nedenlerle yaşadıkları bu sorunların en sık görüldüğü kişiler arasında;

• Kilolu bireyler, (Boy ve kilo indeksi yüksek olan kişiler)
  • Aşırı sigara ve alkol kullanan insanlar,
  • Yoğun stres ve sıkıntı hali bulunan bireyler,
  • Sakinleştirici veya kas gevşetici kullanan insanlar,
  • Genetik yapısı yatkın olan kişiler,

Horlama ve Uyku Apnesi Belirtileri

Horlama ya da Uyku Apnesi rahatsızlıklarına maruz kalan bireylerde pek çok belirti ortaya çıkmaktadır. Bu belirtiler arasında en sık görülen durumlar arasında;

• Sabahları uyanma güçlüğü çekilmesi,
  • Ciddi baş ağrıları ve mide bulantısı yaşanması,
  • Kişinin gündelik yaşamında uyku halinin devam etmesi,
  • Dikkat dağınıklığı ve konsantrasyon bozukluğu,
  • Bireyin kendisini sürekli isteksiz ve yorgun hissetmesi,

Bununla birlikte Horlama ve özellikle Uyku Apnesi probleminin zamanında tedavi edilmemesi kalp rahatsızlıkları ve hipertansiyona neden olmaktadır. Uyku apnesi sorununun ileri seviyeye gelmesi ile kişi kalp krizi veya felç geçirme riski ile karşı karşıya kalmaktadır.

Horlama ve Uyku Apnesi Nasıl Tedavi Edilir?

Farklı nedenlerle Horlama veya Uyku Apnesi rahatsızlıklarına maruz kalan bireyler ilk önce KBB uzmanları tarafından muayene edilir. Muayene sürecinde elde edilen veriler göz önüne alınarak en doğru tedavi planı oluşturulur.

Horlama ve Uyku Apnesi problemlerinin tedavi edilmesi amacıyla en sık kullanılan yöntemler arasında;

• Horlama Protezleri
  • Dile ve damağa yapılan cerrahi müdahaleler,
  • CPAP maskesi,

Bununla birlikte CPAP maskesi veya KBB uzmanı tarafından yapılacak cerrahi müdahaleler oldukça zahmetli olması, yüksek maliyeti ve her hastaya çare olmaması nedeniyle ilk tercih olarak değerlendirilmemektedir.

Klinik ortamında hazırlanacak ve uzman diş hekimi tarafından planlanacak Horlama Protezleri güvenli bir teknik olması, konforlu kullanımı, ekonomik ve kolay bir çözüm sunması nedeniyle en sık kullanılan Horlama ve Uyku Apnesi Tedavi yöntemi olarak belirtilebilir.

Horlama Protezi ile Horlama ve Uyku Apnesi Tedavisi

Horlama Protezi modern teknolojinin diş hekimliği alanına getirdiği yenilikler sayesinde ortaya çıkan, Horlama ve Uyku Apnesi gibi problemleri bulunan kişilerin tedavi edilmesini sağlayan uygulama yöntemidir.

Horlama Protezi uygulamasına hastanın dişleri üzerine ve ağız içerisine yerleştirilecek plakların üretilmesi için gerekli ölçülerin alınması ile başlanır. Modern teknoloji cihazların kullanıldığı laboratuvar ortamında kişiye özel olarak hazırlanan protezlerin kullanımı ile Horlama ve Uyku Apnesi sorunu ortadan kaldırılır.

Horlama Protezleri kişilerde alt çenenin kapanış şeklini düzenleyerek uyku esnasında gevşeyen dokuların tekrar sıkılaşmasını sağlar. Bu durum solunum yolunun açık tutulmasına imkan tanıyarak sağlıklı bir nefes alışverişi sunar. Bu sayede kişinin maruz kaldığı Horlama ve Uyku Apnesi gibi rahatsızlıklar ortadan kaldırılır.

Horlama Protezi Avantajları

Horlama veya Uyku Apnesi rahatsızlığı bulunan kişilerde bu sorunların giderilmesi için başvurulan bir teknik olan Horlama Protezi uygulamasının diğer tedavi yöntemleri ile kıyaslandığında pek çok avantajı bulunmaktadır.

Horlama Protezi tedavisinin tercih edilme sebebi ve avantajları arasında;

• Kullanımı kolaylığı sunması,
  • Yüksek başarı oranına sahip olması
  • Kişinin protezleri yanında her yere götürebilmesi,
  • Protezlerin uzun yıllar kullanılabilmesi,