Periodontoloji veya halk arasındaki ifade biçimiyle Diş Eti Hastalıkları bireylerin öncelikle diş etlerinde olmak üzere dişlerinde, dişleri destekleyen dokularında ve dişlerin çevresinde farklı nedenlerle oluşan enfeksiyonların iyileştirilmesini sağlayan Diş Hekimliği tedavi yöntemidir.

Kadın ya da erkek fark etmeden her yaştaki bireyin hayatının bir bölümünde karşılaşabileceği Diş Eti Hastalıkları dişlerde görünür hale gelen bir çürüme olmadan dahi meydana gelebilen ve ciddi sonuçları olan bir problemdir.

İnsanların günümüzde en fazla maruz kaldığı Diş Eti Hastalıkları arasında;

• Ağız Kokusu ve Sararan Dişler
  • Diş Eti Şişmesi
  • Diş Eti Kanaması
  • Diş Etlerinin İltihaplanması
  • Dişlerde Güçsüzleşme ve Sallanma
  • Diş Çürükleri
  • Diş Kayıpları

İnsanların ağız ve diş yapısının ana hatlarını oluşturan diş etlerinde meydana gelebilecek her türlü rahatsızlık kişinin genel sağlık durumunu olumsuz yönde etkileyecektir. Başlangıç aşamalarında oldukça zor tespit edilen Periodontoloji hastalıklar ilerleyen safhalarda ise net belirtilerle ortaya çıkmakta ve tedavi süreci için geç kalmaktadır.

Bu durum insanların diş etlerinin sağlığını koruyabilmeleri ve Periodontolojik rahatsızlıkların ileri seviyelere gelmeden tedavi edilmesini sağlayabilmeleri için rutin ağız – diş bakımlarını aksatmamaları ve yıl içerisinde belirlenen periyotlarla klinik ziyareti yaparak diş hekimleri tarafından yapılacak kontrollerini geciktirmemelerini gerektirmektedir.

Diş Eti Hastalıkları sonucu bireylerin maruz kaldığı en hafif durumlar arasında dişlerde çürüme ve diş kayıpları gösterilebilir. Sebep olduğu en hafif sonuç dahi kişi için çok ciddi bir durum olan Periodontoloji hastalıklarına maruz kalınmadan engellenmesi bireyler için en sağlıklı davranış biçimi olacaktır.

Uzman Diş Hekimi Ayberk Şafak BENLİ uzun yılların getirdiği tecrübesi ve sahip olduğu modern teknoloji ile güçlendirilmiş klinik şartlarını kullanarak Periodontoloji uygulamaları dahil kişinin Ağız, Diş, Diş Eti ve Çene sağlığı kapsamında ihtiyaç duyduğu pek çok tedavi yöntemini büyük bir güven, konfor ve başarı ile uygulamaktadır.

Sizler de diş etlerinizde ve çevre bölgelerinde var olan Diş Eti Hastalıklarının tedavi edilmesi için Hemen Bize Ulaşarak randevu alabilir; Uzman Diş Hekimi Ayberk Şafak BENLİ tarafından gerçekleştirilecek uygulamalar ile hayal ettiğiniz sağlıklı diş etlerine ve estetik gülümsemeye hızla ulaşabilirsiniz.

Periodontoloji Nedir?

İnsanların diş köklerini ve diş etlerini saran kemikli yapıda değişik sebeplerle meydana gelen enfeksiyon ve iltihaplanmalar sonucu oluşan rahatsızlıkların tedavi edilmesini sağlayan diş hekimliği ana bilim dalına Periodontoloji denir. Bu alanda yetkinlik sahibi olmuş uzman diş hekimleri Periodontist olarak ifade edilir.

Kişilerin ağız ve diş sağlığı için diş etleri çok büyük bir öneme sahiptir. Diş etlerinde ortaya çıkacak enfeksiyon ve iltihaplanma durumları bireylerin ağız ve diş sağlığını negatif olarak etkileyerek ilerleyen süreçte diş kayıplarına yol açmaktadır. Kişinin sadece ağız – diş sağlığını olumsuz etkilemeyen Periodontolojik hastalıklar genel vücut sağlığını tehlikeye atmaktadır.

Bireyler diş etleri, dişleri ve ağız çevrelerinin sağlığına özen göstererek, bakım ve kontrollerini aksatmayarak Diş Eti Hastalıklarının ortaya çıkmasına engel olabilirler. Periodontolojik hastalıklara diş kayıplarına yol açmaması için erken seviyede tanı konulması ve hızla müdahale edilmesi çok önemlidir.

Diş Eti Hastalıkları Neden Olur?

İnsanların Diş Eti Hastalıklarına maruz kalmalarının temel sebebi ağız içinde temizlenmeyen gıda artıklarının tükürükle gelen bakterilerle birleşmesi sonucunda oluşan ve mikrobiyal dental plak olarak adlandırılan tabaka gösterilebilir. Plak şeklinde gülen bu oluşumlar diş çevresi dokulara büyük zararlar vererek Periodental Hastalıklar oluşmasına neden olur.

Diş Eti Hastalıkları oluşmasına yol açan hususlar arasında;

• Rutin ağız ve diş bakımının aksatılması,
  • Yıl içerisinde diş hekimine kontrole gidilmemesi,
  • Sağlıksız beslenme alışkanlıkları,
  • Aşırı sigara ve alkol kullanımı,
  • Diyabet, lösemi gibi sistemik rahatsızlıklar,
  • Uykusuzluk ve yoğun stres hali,
  • Kronik kalp ve tansiyon hastalıkları,
  • Bazı kronik ilaçların düzenli kullanılması,

Diş Eti Hastalıkları sonucu probleme neden olan oluşumların kemikli yapıya ulaşması durumunda diş kayıpları ile sonuçlanan ciddi problemler ortaya çıkmaktadır. Bu sebeple bireyler ağız – diş bakımına, diş hekimi kontrollerine ve sağlıklı beslenmeye özen göstererek bu rahatsızlıkların oluşmasına engel olmaya çalışmalıdır.

Diş Eti Hastalıkları Belirtileri

Kişilerde farklı sebeplerle oluşan Diş Eti Hastalıkları kendilerini en sık diş yüzeylerinde oluşan renksiz ve yapışkan bir tabaka ile belli etmektedir. Bakteriyel plak olarak adlandırılan bu tabaka günlük ağız ve diş bakımının aksatılması halinde diş taşı halini alır.

Diş taşları dişlerin fırçalanması ya da diş ipi kullanılması ile temizlenemez. Diş yüzeylerine ve çevresine yapışan bu taşlar zaman içerisinde sert bir tabakaya dönüşür. Bireylerin kendi başlarına müdahale edemedikleri bu durum klinik ortamında uzman diş hekimleri tarafından gerçekleştirilecek Diş Taşı Temizliği ile ortadan kaldırılarak Diş Eti Hastalıkları oluşması engellenebilir.

Diş plakları dışında Periodontoloji rahatsızlıklarının oluşumunu belirten hususlar arasında;

• Diş bakımı yapılırken diş etlerinde kanamalar görülmesi,
  • Diş etlerinde şişlik, kızarıklık ya da hassasiyet oluşması,
  • Diş eti çekilmesi, (Dişler ve diş etlerinin birbirinden uzaklaşması)
  • Ağızda koku ile birlikte kötü bir tat bırakan salgılar oluşması,
  • Darbe veya travma yaşanmaksızın dişlerin sallanmaya başlaması,
  • Diş etleri ve diş çevresinde iltihaplanma görülmesi,
  • Isırma ve çiğneme sürecinde ağrı hissedilmesi,
  • Dişlerin sıcağa veya soğuğa karşı aşırı hassasiyet göstermesi,

Diş Eti Hastalıkları Nelerdir?

Kadın veya erkek fark etmeksizin her yaştaki birey hayatının belirli bir bölümünde değişik nedenlerle Diş Eti Hastalıklarına maruz kalabilir. Periodontoloji hastalıkları olarak da ifade edilen bu problemler kişinin diş etleri, dişleri, ağız çevresi başta olmak üzere vücudun pek çok bölgesinde sorunlar oluşmasına yol açar.

İnsanların günümüzde en sık karşılaştığı Periodontoloji hastalıkları arasında;

• Diş Eti Kanaması
  • Diş Eti Şişmesi
  • Diş Eti İltihabı
  • Diş Eti Apsesi
  • Kronik Periodontitis
  • Agresif Periodontitis
  • Sistemik Hastalıklarla Beraber Oluşan Periodontitis
  • Nekroz Oluşumuna Yol Açan Periodontal Hastalıklar

Diş Eti Hastalıkları Nasıl Tedavi Edilir?

Klinik ortamında uzman diş hekimi tarafından gerçekleştirilen muayenede Diş Eti Hastalıkları bulunduğu tespit edilen hastalarda tedavi sürecine Profesyonel Diş Taşı Temizliği ile başlanır. Bu müdahale sonucunda diş ve dolayısıyla diş etlerinin sağlığını olumsuz etkileyen plaklar ortadan kaldırılır.

Kişinin maruz kaldığı Diş Eti Hastalıkları ileri safhalara ulaşmadan diş hekimi kontrolünde Diş Taşı Temizliği yapılması problemlerin hızla çözülmesine ve diş kaybı yaşanmamasına olanak tanımaktadır.

Diş Eti Hastalıklarının tedavi edilmesi sürecine dişlerin kökleri ve yüzeylerinin temizlenerek dişlerde oluşan taşların, kalıntıların ve plakların yok edilmesi ile devam edilir. Periodental Tedavi olarak da ifade edilen bu süreçte kişi oğuz ve diş bakımı hakkında gerekli bilgiler aktarılır.

Periodental Tedavi kapsamında kişinin dişlerinde oluşan enfeksiyonun iyileştirilmesi için iltihaplanmaya neden olan mikroorganizmalar ağız içinden temizlenir. Bu uygulamaların zamanında yapılmaması halinde ilerleyen süreçte cerrahi müdahale gerekebilir.

Diş Eti İltihabı Neden Olur, Nasıl Geçer?

Diş etlerinde iltihaplanma oluşmasına yol açan durumlar arasında kişinin ağız – diş bakımına dikkat etmemesi, kronik hastalıklara maruz kalması, diş etlerini olumsuz etkileyecek sağlıksız besinler tüketmesi gibi birçok farklı husus gösterilebilir.

Halk arasında Diş Eti İltihabı olarak bilinen Gingivitis ağız içerisinde oluşan bakterilerin neden olduğu enfeksiyonlar sonucu ortaya çıkmakta ve kişilerin en sık maruz kaldığı Diş Eti Hastalığı olarak gösterilmektedir.

Diş etlerinde ortaya çıkan iltihaplanma başlangıç aşamalarında ise kişinin ağız ve diş hijyenini sağlaması ile 1 ila 2 hafta içerisinde kendiliğinden iyileşebilen bir durumdur. Bu süreç sonunda problem hala devam ediyorsa zaman kaybedilmeden bir kliniğe gidilerek uzman diş hekimi tarafından muayene gerçekleştirmesi en doğru davranış olacaktır.

Diş Eti Şişmesi Neden Olur, Nasıl Geçer?

Diş Eti Şişmesi insanların diş yüzeylerinde tartar ve plakların 2 ila 3 günden daha fazla kalması halinde ortaya çıkan Diş Eti Hastalığıdır. Kişinin ağız ve diş bakımını düzenli olarak yapması, doğru şekilde diş ipi kullanması ile bu rahatsızlığın önüne geçirmektedir.

Diş Eti Kanaması Neden Olur, Nasıl Geçer?

Günümüzde Diş Eti Hastalıkları yaşayan bireylerin diş etlerinde en sık oluşan problem Diş Eti Kanamalarıdır. Bununla birlikte doğru olmayan yöntemlerle dişlerini fırçalayan ya da diş ipi kullanan kişilerde de Diş Eti Kanamaları görülebilir.

Maruz kalınan Diş Eti Kanamalarının yanlış ağız ve diş bakımı davranışlarından değil Diş Eti Hastalıklarından kaynaklı olduğunu fark eden bireylerin zaman kaybetmeden kliniğe ulaşmaları gerekir. Uzman diş hekimi tarafından gerçekleştirilen muayenede Diş Eti Kanamalarının Diş Eti Hastalığı kaynaklı olduğunun tespit edilmesi ile birlikte gerekli müdahaleler uzman doktor tarafından yapılır.

Periodontoloji Fiyatları

Farklı nedenlerle Diş Eti Hastalıklarına maruz kalan ve yaşadığı problemlerin giderilmesi için kliniğimize ulaşan bireylerden en fazla aldığımız soru Diş Eti Hastalıkları Tedavi Fiyatları 2023 yılında ne kadar olmaktadır.

Periodontoloji Fiyatları farklılıklar olmasına neden olan durumlar arasında;

• Hastanın genetik özellikleri ve yaşı,
  • Kişide var olan Diş Eti Hastalıkları,
  • Hastanın diş eti, diş ağız çevresi ve çene yapısı,
  • Kişinin maruz kaldığı hastalıkların seviyesi,